powered by www.bluechip.hu

A Facebook megveszi az Occulus VR-t

Ismét egy remek ötlet veszik el a süllyesztőbe?

by Blake Dashed
2014. March 26. 09:13
Címkék: vr, facebook
A Mark Z. előmenetelése tovább lépdel, egy kétmilliárd dollár értékű üzlet keretében a Facebook az év második felében megveszi az Oculus Rift VR-szemüveget fejlesztő céget. A közösségi oldal ezzel a hardverfejlesztésbe és gyártásba is belép.
Sokan meglepődtek a bejelentés hallatán, hiszen az Occulus Riftet a fél világ várta. Az Occulus Rift azért is számított különlegesnek, mert nem egy nagy múltú cég állt elő vele. Mi is többször beszámoltunk a VR helyzetéről, de a bejelentés hallatán kicsit megtorpant az érdeklődés.

Hogy mennyire helyes döntés egy Közösségi portálnak belépni eme piacra, azt mindenki döntse el magában, de szerintünk inkább arra kellene helyezni az erőforrásokat, aminek a bevételük igen nagy hányadát köszönhetik. 

A tranzakciót 2014 második negyedévében tervezik lezárni, a Facebook 400 millió dollár készpénzt és 23,1 millió saját részvényt (a csomag értéke jelenleg 1,6 milliárd dollár) ad az Oculus VR-ért. Az Oculus VR további 300 millió dollárhoz is hozzájuthat, ha teljesít „bizonyos mérföldköveket”. A VR-technológiát fejlesztő cég a Facebookon belül továbbra is önállóan fog működni, de Mark Zuckerberg az üzletet beharangozó blogbejegyzésében azt írta, hogy az Oculus Rift piacra dobása csak az első lépés lesz, a távolabbi cél egy komplett VR-platform kialakítása, ami sokkal többet fog majd kínálni, mint pusztán fejlett játékélményt. A közösségi oldal alapítója és vezérigazgatója az oktatást, a személyes élmények megosztását, a gyógyászatot hozta fel példaként. „Ez valójában egy új kommunikációs platform”.



Az Oculus Rift fejlesztői közössége már 75 ezer fős, a szemüveg legújabb fejlesztői verzióját épp a múlt héten jelentette be az Oculus VR. Plamer Luckey, a cég alapítója szerint a Facebookkal a hátuk mögött a tervezettnél jobb eszközt tudnak majd létrehozni, kevesebb kompromisszummal és a vártnál is gyorsabban. „Még a legvadabb álmaimban sem gondoltam arra, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen messze jutunk.”

Halkan tegyük hozzá, hogy M. Zuckerberg nagyon jól tudja, hogy ha valamibe belerakjuk a "gyógyászat", "emberek megsegítése" szavakat, akkor máris nagyobb teret kap az adott eszköz. Persze ez nem azt jelenti, hogy megkérdőjelezhető a VR sok oldalúsága, egyszerűen arról van szó, hogy a fejlesztők elsősorban a játékosoknak akartak egy olyan platformot adni, ami új szintekre emeli a játékélményt.

A mai világban, ha valamit nem tudsz megvalósítani, legyártani vagy megtervezni, akkor vedd meg az egészet. Manapság ezt az elvet egyre több nagyhatalom követi.

További érdekességek és hírek a hivatalos blogon olvashatóak.