powered by www.bluechip.hu

Szellemek a Google Pluszon

Eltelt egy év, ismét eljött a "szellemváros" korszak.

by Blake Dashed
2014. April 27. 18:30
Címkék: közösség, média, google
Talán sokan nem is tudják, de a "szellemváros" korszak a Google Plusz életében olyan, mint a karácsony. Minden évben van. Jövőre már várni fogjuk.
Persze, ezt nem a Google ütemezte be, hanem a nagy "becsben" tartott újságírók. Habár a Bluechip inkább Facebook fronton erősebb, de szép lassan épülget a Google Plusz Közösségünk is. Az egyik oldal nem zárja ki a másikat.

A mesénk egy kilépéssel kezdődik, méghozzá nem kisebb ember kilépésével mint Vic Gundotra. Vic a Google Plusz apja, kitalálója és mestere. De bárhogy is hívjuk, Ő távozott a Google-től ismeretlen okokból kifolyólag. No a külföldieknek sem kellett sok, már ugrottak is a hírre, hogy biztosan az ok hátterében a Google Plusz halála húzódik.

Abban mindenki egyetért, hogy a Google-nek nem kellett volna ilyen erőszakosan integrálnia a szolgáltatást a többi termék közé, de hogy a halálán lenne? Ugyan már. Ahogy a külföldi lapok lehozták az álhírt a magyar újságírók armadája ugrott rá a témára és azonnal közölték egy jó kis magyar mentalitásbombával nyakon öntve. 

Vic helyét Dave Besbris veszi át, aki szintén kezdetek óta benne van a Google Plusz csapatban, így nála jobb embert nem is választhattak volna. 

De mi is a Google Plusz? Miért jó az nekem?

Gyakori hiba és téves meglátás, ködösítés fedi a valódi kilétét neki. A Google Plusz NEM Facebook. Amíg a Facebookon a családoddal, barátaiddal és egyéb szociális személyekkel tartod a kapcsolatot, addig Google Pluszon új ismeretségre tehetsz szert. Üzleti kapcsolatok, ismeretek, tanulás, oktatás, információszerzés.

Amikor a magyar lapokon (online) olvashatsz róla, azonnal szürke ítélet veszi körbe. A magyar újságírók akik megírják eme "alkotásokat" és busás fizetést is kapnak az ilyen szenny munkáért, bizony az alábbit teszik.

Felvesznek 10-20 embert egy körbe, hátradőlnek és várnak egy napot. Mivel egy nap alatt a 20 ember nem művelt csodát a falán, így megírják a cikket amiben durva szavakkal illetik. Halkan megjegyzem ez külföldön sincs másként. De külföldön találunk Facebook és Twitter részvénytulajdonos újságírókat, akik még örömüket is lelik ebben.

Mire használjam?

Erre a szolgáltatásra olyan esetekben érdemes regisztrálni (hogy csak pár példát említsek) mint pl.:

  • tanulócsoportok létrehozása (tanuljunk együtt online realtime-ban)
  • információ szerzés
  • releváns információk közlése
  • kapcsolatépítés
  • üzleti modellépítés
A jó helyről kell elindulni. Olyan közösségeket és embereket kell követni, akik hasonló témában érdekeltek mint amiben mi vagyunk. Például a Bluechipet Google Pluszon nem csak azért követik amiért Facebookon (lesik a nyereményjátékokat), hanem mert kíváncsiak az információkra, termékakciókra és a termék leírásokra.

Konklúziónak talán érdemes megemlíteni, hogy minden mai Közösségi oldal valahol mélyen a gyökereiben egyforma. A felszíni különbségeket kell nézni ami a részletekben rejlik. Akinek a Facebbok a megfelelő Ő használja azt, de aki plusz információra vágyik, az használhatja a Google Pluszt is, ami NEM fog megszűnni.