powered by www.bluechip.hu

18,446,744,073,709,551,616 bolygó avagy No Man's Sky

by Voodoo
2015. September 09. 16:14
Címkék: , ps4, pc, játékszoftver

18,446,744,073,709,551,616  procedurálisan generált bolygó.

Eléggé nyakunkon van a híres No Man's Sky. Aki esetleg még nem hallott volna a játékról, annak fontos információ, hogy egy procedurálisan generált sci-fi játékról beszélünk, amikor a No Man's Sky címet kiejtjük a szánkon. Procedurálisan generált, mondhatni Minecraft szerű "végtelen" világban játszhatunk, annyi különbséggel, hogy a fejlesztők állítása szerint nem csak a elképzelhetetlen mennyiségű bolygó lesz véletlenszerű generálással létrehozva az orrunk előtt, hanem azoknak a felszíne, atmoszférája, növényzete, tulajdonképpen az egész élővilág (ha az adott bolygón egyáltalán él bármi). Ha úgy döntünk, hogy felfedezzük a rengeteg bolygó egyikét és mi látogatunk el arra a bolygóra elsőként, akkor a későbbi arra járóknak ez fel is lesz tüntetve a következő módon "Discovered by: Példa Pisti".


A játékban 18,446,744,073,709,551,616 bolygó vár bátor felfedezőkre, azaz rátok. Természetesen nem csak felfedezésről szól a játék. Nagy homokozó szerű játékmenete révén azt csinálunk, amit akarunk. Lehetünk vadászok, üzletemberek, felfedezők (természetesen) vagy éppenséggel ezeknek valamiféle keveréke. Nincsenek küldetések, se missziók.


Előrehaladás a játékban úgyszintén van. Rövid példaként, vannak mérgező atmoszférával rendelkező bolygók és ahhoz, hogy azon tudjunk bármit csinálni, ahhoz be kell szereznünk egy megfelelő ruhát, épp ugyanúgy ahogy egy új hajóra is szükségünk van, hogy egyes bolygókra le tudjunk szállni.

Szerintünk érdemes követni a játékot, mert jól sülhet el a dolog a túlélő játékokban fulladozó játékpiacon. Egyelőre a kiadása 2015-re van tervezve PC-re és PS4-re egyidőben.

Forrásként a PC Gamer cikkje szolgált: http://www.pcgamer.com/no-mans-sky-how-to-play-a-game-with-18-quintillion-worlds/