Gigantic - előzetes
Gigantikus szörnyek és más szörnyűségek
Oldalakat lehetne írni arról, mi romolhatott el a játékkal
kapcsolatban. Az átláthatatlan rendszer és zavaros, túlzsúfolt grafika, vagy szimplán
a tény, hogy egy Blizzard által fejlesztett hasonló játék előtt érkezett – ami
jóval nagyobbat szólt, és mi tagadás jobb is lett. De nem csak a 2K Games akart
betörni az újfajta fps piacra, sokan mások is próbálkoztak, és mostanság is
lehet új címeket várni.
Ilyen például a Gigantic, melyet a Perfect World pátyolgat szárnyai alatt, és az egyébként indie Motiga stúdió fejlesztette. Pár napja ingyenesen letölthető a béta teszt, és hiába volt nagyon jó kedvcsináló a trailer, a képek és a herokat bemutató videók, elég vegyes érzések maradtak bennem pár napnyi játék után.
Nem rossz, de nem is olyan jó
A Giganticban megvan minden ahhoz, hogy nagyon jó fps – moba hibrid váljék belőle. A hősök elég egyediek, mind kinézetükben mind pedig képességeiket tekintve, és megáldották a játékot jó adag humorral is. Első ránézésre jobban tetszik a Gigantic, mint most az Overwatch, aminek pedig majdnem a rabszolgája lettem. De ez a szimpátia, ez a kellemes érzés addig tart, míg be nem lépek a játéktérre.
Videón sokkal jobban élvezem a játék grafikai design-ját, és ugyan nem bukik akkorát, mint a Battleborn, de kaotikus érzés fog el meccs közben, hirtelen azt se tudom kivel vagyok, hol vagyok és merre nézek. Bár úgy fél óra után meg lehet szokni, de kevésbé emészthető, mint a már említett nagy tesó - OW -.
Nem érzem még annyira, hogy az aktivált képességek hatnának, bármi is történik, igaz ez is olyan, hogy minél többet játszik valaki, annál hamarabb érzékeli a változásokat, de elsőre baromira nem látni át, mit miért csinálok.
Support karakterrel inkább érzékelhető az akció, ha gyógyítók, akkor az egyértelműen látszik, de a sebzést okozó skillek valahogy mintha elpárolognának és csak az auto attack okozna sebzést.
Szörnyek pórázon
A Gigantic moba jellege nem a tornyok ledöntésében nyilvánul meg, hanem a fejlesztők egy teljesen egyedi ötletet vetettek be. A Giganticban nem csak a kiválasztott hőseinkkel harcolunk, hanem mindkét csapatnak vannak szörnyei, kisebbek és nagyobbak, olyanok amelyek harcolnak, vagy épp gyógyítók. Vannak summoning pointok a térképen, amelyeket elfoglalva, megidézhetünk egy-egy ilyen kisebb szörny segítőt, de az igazi nagy élményt a hatalmas szörnyek jelentik. A két Godzilla méretű bestia megküzd egymással, mikor már elfoglaltuk az összes pontot, és nagyon sokat nyom a latban a harc kimenetele szempontjából, hogy hány summoning pontot sikerült elhódítani, na és persze, időről időre nekünk mennyit sikerült sebeznünk a másik csapat szörnyetegén.
A játékban 16 hős közül választhatunk, ami kezdésnek egészen szép szám, reméljük ez a szám majd nőni fog. A képességeiket tekintve nagyon különbözőek a karakterek, és van egy-kettő, ami nekem kifejezetten pozitív csalódás volt. Ilyen például a furcsa szarvas – Voden –, aki kellemes középút a damage dealer és healer support role között. A hősök kinézete nekem kifejezetten tetszik, mondjuk én odavagyok minden képregény vagy meseszerű grafikáért. Korábban említettem, hogy a grafika ugyan jól néz ki képeken vagy videón, de a játékban nagyon meg kell szokni.
A Giganticot sem steamen sem egyéb helyen nem lehet megszerezni, csak Microsoft store-on keresztül, onnan viszont ingyen leszedhető. Játékbeli kövekért, illetve pénzért lehet a karaktereknek skineket venni, némelyik elképesztően jól néz ki. Még említésre méltóak az ingame használható kártyalapok, melyekből naponta egy választható ingyen, de a már említett fizetőeszközökért cserébe lehet még venni. Ezek főleg xp-boostot adnak és még ki tudja milyen előnyöket.
A külső nézetes mobákhoz hasonlóan itt is meccs közben lépünk szintet karaktereinkkel, de érdekes módon az ultimate képességünket nem csak egy bizonyos szint után aktiválhatjuk, hanem akkor, ha van rá elég xp pontunk. Néha érdemes tartalékolni ezekkel, de abszolút személyre szabhatjuk karakterünket, éppen úgy fejleszthetjük ahogyan az adott meccs kívánja. A Battleborn-al ellentétben a Gigantic fejlesztői ezt nem bonyolították túl, átlátható módon és gyorsan tudjuk elosztani képességeink között a pontokat.
A Gigantic – amennyiben ingyenes marad – jó alternatíva mindazoknak, akik unják a népszerű MOBA-kat vagy akár az Overwatch lett túl stresszes számukra és mondjuk a Paladins is unalmas. Kipróbálni érdemes, de biztos vagyok benne, nagyon rétegjáték marad.