powered by www.bluechip.hu

Heores of the Storm 2.0 – áttekintő

A sok ládától nem látom a játékot

by Sommendáré
2017. May 18. 14:41
Címkék: blizzard, wow, pc
Hamarosan ünnepelhetik a Blizzardnál, a HotS megjelenésének második évét. 2015.június 2-án nyíltak meg a szerverek, és sokan izgatottan és reménykedve várták – vártuk? – a megjelenést. A kezdeti lelkesedés, mint az ábra is mutatja, hamar lanyhulásba kezdett, a Blizzard pedig foggal, körömmel próbálja megtartani magának a játékosokat. A HotS 2.0 sok újítást ígér, de nem nevezném ezt 2.0-nak…, nagyobb patch-nek esetleg. De miért is?
heroes of the storm 2.0 banner

Mielőtt elmerülnék a 2.0-ás változat áttekintésébe, vegyük az első próbálkozás pozitívumait és negatívumait.

Ez egyik a HotS mellett szóló érv az újdonsága volt. Létezik még rengeteg ingyenesen játszható MOBA, ha az ember veszi a fáradságot és körbenéz, de ezeknek se marketingjük, se rendes játékos bázisuk nincsen sem megfelelő technikai supportjuk. A két nagykutyát nem hiszem, hogy említenem kell, mellettük nem sok esélyt láttak az emberek abban, hogy a dualizmusból triumvirátus legyen. Egyetlen dolog miatt kaphatja meg a nyamvadt bronzérmet a HotS, az pedig a biztos anyagi és technikai háttér meg a húzónév. A Blizzard maga. Marketing szempontból a legnagyobb ötlet, amit ki lehetett találni. hiszen a klasszikussá vált blizz játékok hőseit egymásnak ereszteni csak jól sülhet el.

De szokás szerint a Blizzard pontosan ott barmolta el a játékát, ahol minden egyes eddigi címeit. A balance és a match making fájóan rosszra sikeredett a HotS esetében (is).

heroes of the storm 2.0

Tanuljunk hibáinkból…vagy ne


A HotS1.0 előnyei, hogy gyors meccseket játszhattunk, már ismert játékok kedvelt hőseivel – bár becsúszott egy két indokolatlan karakter is – viszonylag izgalmas küldetésekkel bolondított pályákon. Arról már nem is beszélve, hogy mennyivel könnyebb beletanulni és elsőre átlátni. A Dota2 jóval több tanulást és felkészülést igényel, a LoL mondjuk úgy, hogy a harmonikus egyensúlyt jelképezi ebben a tekintetben. A tornyok és erődök beütése itt is fontos, de választhatunk, miként akarjuk megnyerni – illetve bukni – a meccset. Puszta izomerővel végigverjük a tornyokat, vagy az eszünket használva inkább támaszkodunk az adott map adta küldetésekre. Bánatomra a randomizáció miatt nem mi döntjük el, hogy hol óhajtunk játszani, így ha háromszor egymás után kikaptuk ugyanazt a rohangálós Cursed Hollow szutykot, akkor kénytelen kelletlenek vagyunk ott nyűglődni. 

A LoL-hoz hasonlóan itt sem kaptuk kézbe az összes hőst. Ennek nem csak az volt az oka, hogy eleve sorra fejlesztik és hozzák be a játékba őket, hanem a már meglévőket is, csak korlátozottan lehetett megszerezni. Játékbeli goldért vagy pénzért. A 10 euró/hero/skin a legnagyobb lehúzás, ami létezik. Értem én, hogy ebből van pénz, de akkor is, nagyon nem fair.

heroes of the storm 2.0

heroes of the storm 2.0

Na, ebből tanult a Blizzard és ugyanazt a megoldást vette elő, amit az Overwatch esetében. Loot boxok. Akár egy hőssel, akár saját profilunkkal lépünk szintet kapunk ládát, amiből eshet akármi. Announcer hang, banner, skin vagy akár hero is. De cselesek ám a fiúk ott a Blizzard háza táján, nem ettek meszet, hogy tök ingyen adjanak mindent. Lehet venni ládákat, és hősöket meg skineket meg hátast ugyanúgy csak most éppen nem pénzért, gemért! A pofám leszakad, mert gem-et lehet vásárolni pénzért, ha esetleg eltalálna fogyni. Jó, a fejlesztők védelmében mondom azért, hogy ez már egy sokkal jobb megoldás, mint a 10 eurós hősök vesztegetése, de ettől még nem érzem tőle jobban magam.

Akármennyire is jobb ez így, a sok-sok kozmetikai cucctól nem lesz jobb maga a játék. Ezt viszont nem akarják nagyon észrevenni. Rendben kijavították a játék egyik legundorítóbb elemét, viszont bizonyos betegséget nem sikerült kezelni. Ilyen a szörnyű balance.

Egyfelől a hősök között hatalmas különbségek vannak. Némelyik irreálisan erős, de látni némi finomhangolást. Csak nem eleget. Egyik probléma pedig szüli a másikat. Mivel a hősök ennyire nem kiegyensúlyozottak, a quick play néha élvezhetetlen. Mivel nincs esély counter pickre csak imádkozhatunk, hogy lesz legalább egy hasznos support a csapatunkba, és a másikba nem dob össze egy Morales-t meg egy Aurielt, három flex vagy tank hőssel. Nálunk esetlegesen meg van négy papír assasin és egy Tyrael mint tank/support. Erősen megkérdőjelezhető így a csapatom teljesítőképessége. Még ha jól is tud játszani a csapat, akkor is kétséges a győzelem.

Továbbra sem engedném, csak custom game módba, azt, hogy ugyanaz a hős lehessen mindkét csapatban, ez az én nünükém, a LoL-ban sem preferálom. A quick play tehát az, amin még dolgozni kéne valamit, mert annak ellenére, hogy nem ranked meccseket játszunk, attól még szeretné az ember talán élvezni.

Megéri visszamenni, illetve újaknak nekikezdeni?

Most úgy tűnhet, hogy habzó szájjal szidom itt a Blizzardot meg az ő mobájukat, de ez nem így van. Csupán le kellett írnom a tényeket, hogy próbálkoznak a fejlesztők, de vannak még problémák. A sok új hős és pályák feldobták a játékot, a sok loot-ot pedig mindenki szereti.

Mindenképpen érdemes felnézni, hiszen minden gem meg shard marhaság ellenére rengeteg ajándékot kapnak a játékosok és a megváltozott szintrendszer is visszacsábíthat sok régi játékost mialatt újakat vonz be. Nincsen többé negyvenes szint limit, és account szintünk hőseink szintjének összegéből tevődik össze. Minden szintlépés után kapunk ládát, minden ötödik után rare chest a huszonötödik után pedig epic ládát kapunk. Ami még pozitívumként említhető meg a láda témában, az-az, hogy bizonyos mennyiségű goldért, újra rollolhatjuk a kiesett cuccokat. Ha nagyon gagyi a termés, akkor érdemes maximum kétszer ezt megtenni. Aki sokat játszik, annak lesz rá aranya. 


heroes of the storm 2.0

heroes of the storm 2.0

A shop helyett Collection fül alatt találhatunk minden megvehető dolgot, beleértve hősöket, skineket, emoji pakkokat. Mivel sok az újonnan gyűjthető dolog, ezeket szépen rendszerezték, átlátható az egész. Jelenleg pedig olyan bundle akciók vannak, amiért új és régi játékosnak egyaránt érdemes belépnie. Minden ilyen mega bundle 20 hőst tartalmaz, és különböző specifikációik szerint lettek összeválogatva. Mivel vannak olyan hősök, akik multi talentumok, egy hős több pakkban is szerepelhet. Azt tudni kell, hogy semelyik bundle nem tartalmazza sem Genji-t, sem Cassia-t vagy D.Va-t.

heroes of the storm 2.0

Van Flex, Support and Specialist, Assassin, Tanks and Bruisers mega bundle, viszont csak egyet tudunk ezekből választani. Amint megvettük 100 gemért az egyiket, a többi el is tűnik a szemünk elől.

Az új hősök közül D.Va szerintem kicsit erősre sikeredett, de mivel még nem tudtam kipróbálni ranked meccsen, csak a quick play alapján mondom ezt. Genji amennyire nehéz számomra Overwatchban, itt ha elkapja a ritmust vele a játékos, elképesztően élvezetes. Valeera nem lett az igazi, viszont Cassia egyértelműen az új nagy kedvenc.

Mindenképpen érdemes legalább néhány meccs meg loot box erejéig belépni a játékba, viszont ezek a dolgok nem pótolják a játékmenet alapvető hiányosságait. Úgy gondolom, van lehetőség a 2.0-ás verzióban, talán egyszer felnő a két nagy testvérhez a kreatív kistesó, az viszont kérdéses, nem lesz-e akkor már túl késő neki? A MOBA műfaj meddig képes még fennmaradni és fejlődni, és úgy egyáltalán az e-sport hogyan tudná integrálni eredményesen a Heroes of the Stortm-ot, ha ennyire kiegyensúlyozatlan a játékmenete?