powered by www.bluechip.hu

Gravel teszt

by Gergő
2018. March 14. 11:42
Címkék: ps4, playstation
A milánói játékfejlesztő cégnek köszönhet a játékos réteg néhány jól ismert címet, mint például a Moto GP, a Ride, vagy a WRC. Most úgy néz ki, hogy a Milestone csapata idén off-road sárdagonyázós témákban dob a piacra játékokat, mint például a Monster Energy Supercross és a most terítékre kerülő Gravel.


A történet szerint a Gravel egy TV showműsor, aminek mi is részesei vagyunk és különböző versenytípusok teljesítésével, a kategóriák bajnokainak legyűrésével kell a csúcsra küzdenünk magunkat. Elég egyszerű sztori.

Öt kihívássorozat vár ránk, ha nekivágtunk a játéknak. A Stadium Ciruit-nél beltéri épített pályákon kell száguldoznunk, míg a Wild Rush-ban fenyvesek, dombok között verethetünk. A Cross Country hasonló az előző kategóriához, csak kicsit nagyobbak a pályák és különböző országokban kell versenyezni, a Speed Cross-ban pedig szabadtéren kiépített beton és murva pályákon kell sikert aratnunk rally autókkal. Miután legyőztük a kategória fő ellenfeleit jön a Final League és bajnokká válhatunk. A bajnokság mellett megtalálhatjuk az open- és multiplayer futamokat is és részt vehetünk a weekly challange-ekben.



A versenyek befejezésével pontokat kapunk, amiket ugratással, bizonyos sebesség elérésével, drifteléssel érhetünk el. Ezeket a pontokat kozmetikára, teljesítményre és verdára költhetjük. Ám a pontok megszerzésében nehezítik dolgunkat a versenytársak, akik néha túl tökéletesen teljesítik a köröket.

A kocsik felhozatala miatt nem panaszkodhatunk; találkozhatunk rally cross autóval, cross country gépekkel és különböző ikonikus darabokkal, mint a Porsche képviselete, vagy a Lancia-tól a Stratos és a Delata. Persze a ”szerezd meg hát mind” elmélet csak a DLC beszerzése után működik gyakorlatban és pont a Porsche tartozik a kiegészítőbe. Sajna a fizika fura dolgokat tud művelni. Versenyeken nem érezni a pörgést, nem fokozza az érzelmeket nem érezni azt a sebességet, amit a HUD mutat. Az irányítást meg kell szokni. A dolgunkat nem könnyíti az időjárás sem, de ha emiatt kisodródnánk, akkor csak szépen visszapörgetjük az időt és korrigáljuk az elrontott manővert. 



A verdák palettája széles és ahány jármű, annyiféle irányítás. Persze állíthatunk majd a dolgokon, hogy jobban teljesítsen a vas alattunk. Nem lesz annyi lehetőségünk, mint a Forza és a Gran Turismo esetében, de talán nem is baj, mert például egy fárasztó nap után nem biztos, hogy kedvünk támadna szerelő szimulátort játszunk.

A grafikát úgy lehetne jellemezni, hogy egész jól néz ki. De ha jobban szemügyre vesszük, találunk furcsaságokat. Az autók itt-ott kidolgozatlanok, a textúrák elnagyoltak. A pályákkal és környezettel könnyen megbékélhetünk, ha összességében nézzük a terepet, mivel ezek egész látványosra és hangulatosra sikerültek. Az időjárás és velejárói, mint a pocsolyák vagy a felázott út viszont szépen néznek ki.

Amit nem lehet szó nélkül hagyni, az az élőszereplős videók és narratíva. A videókban szereplő emberkék pózolása nem sikerült jól. A nagyképű, orrukat fent hordó tagokon valószínűleg vagy jót nevetünk, vagy legszívesebben felpofoznánk őket. „Nézz keményen a kamerába! Hidd el, hogy te vagy a király! Most nézz agresszívan!” Komolyra akarták venni a figurát, de ez inkább komikusra sikerült. A narratíva pedig próbál komoly és kemény lenni, de szinte nem figyelünk oda rá, mivel elég laposra sikeredett. A zene is hasonló a szereplők „komolyságához” hasonló.

A játékélménnyel fogalmazzunk úgy, hogy nincs baj. Minden meg van benne, ami egy arcade autósjátékhoz szükséges. Viszont semmi újat, egyedit nem kapunk a Gravel-től. De nem több, mint egy középszerű autóversenyzős játék. A Gravel ugyan a nagyobb címekkel nem tud lépést tartani középszerűsége miatt, de mégis remek szórakozást kínál.