Wormster Dash - ajánló - Android és iOS
Magyar fejlesztésű hardcore játék mobilra, jöhet?

Nem volt egyszerű a
kezdet, minden tag saját tőkével és vagy felszereléssel tudott csak beszállni,
nem volt mögöttük egy nagy cég, de amint látjuk majd, a szükség és korlátozott
erőforrások néha kreatív ötletekre terelik az alkotókat.
A csapat fejében azonnal megfogalmazódott, milyen jellegű játékokkal szeretnék
megajándékozni a világot. Kilépnek a szokványos divatos keretből, és vegyítik
az abszolút retro hangulatot a modern irányítással és ötletekkel.

Volt szerencsém
meglátogatni a Gamelab immár 20 főre bővült csapatát, vadonatúj irodájukban.
Nem kell hatalmas belső tereket vagy drága berendezést elképzelni, ez még
mindig egy indie cég, annak minden előnyével, azaz továbbra is ők maguk
szabhatják meg projektjeik munkamenetét, marketingjét az épp készülő játék
minden részletét. Nincs felsőbb hatalom, aki fogja a pórázt.
Két alapító tag igyekszik összefogni a stúdió üzleti és operatív részét, hogy azért ne legyen káosz, és végre ne csak tervek legyenek, de elkészült projektek is. A Wormster Dash-nek is három év kellett, de megérte.
Ugyan voltak a Wormster Dash körül gondok, főleg maga a játék fejlesztése akadozott, de mikor végre a célegyenesbe értek, véletlenül hamarabb került iOS store – ba, mint tervezték. Viszont olyan jól fogyott, hogy benn hagyták, majd feltöltötték a már végleges változatot.
Sőt, az Apple Store betette a kiemelt játékok közé, és több online portál választotta heti/havi top mobiljátékok közé a Wormster Dash-t.
Mielőtt beszélgethettem volna az alapítók két tagjával - Kolbert Istvánnal és Földi Péterrel – kipróbálhattam a játékot helyben, amihez még eszközt is adtak, ugyanis az én kis képernyős telefonomon nem lett volna tökéletes az élmény. iOS változatot próbálgathattam, de a játék már Androidon is megjelent. Nyár közepe, esetleg vége felé várhatóan PC-re is megjelenik, figyeljétek a Steam-et.

A Wormster Dash egy 2D-s ügyességi játék, klasszikus oldalnézetes darab – Cuphead, Rayman Origin és Legends stb – full monochrom színvilággal. A stílus abszolút rajzfilmes, keverten lelni fel benne az ötvenes évek hangulatát, de számomra sok, kilencvenes évekre jellemző forma és figura is előkerült benne.
A játék minden részlete kézzel rajzolt. Nincsen egy olyan repülő elefántszörny vagy felhőcske se, ami ne kézzel készült volna. Sőt még a hangokat is a Gamelab csapata készítette, amiről egy remek kis videót lehet alábbiakban meglesni:
Nincsenek nehézségi
fokok és pályák sincsenek. A játék önmagában van annyira nehéz, hogy ne kelljen
itt szinteket adogatni – hard, normal, easy – , egy gyakorlottabb játékosnak is
nagyjából négy óra végig vinni a Wormster Dash-t. Viszont nem annyira nehéz,
hogy feladjuk vagy idegesítővé váljon. A játék sokkal inkább buzdít a többszöri
próbálkozásra a többféle útvonal lehetőségével, és ha tovább sikerült jutni,
mint az előző körnél, már boldogabb az ember.
Egyetlen pálya van – még – ami így elsőre kevésnek hangzik, de higgyetek nekem,
órákba telhet eljutni a végére. Ugyan a srácok megszellőztették, hogy talán
kibővítik a játékot a későbbiekben új pályákkal, de egyenlőre a Wormster Dash-t
úgy hagyják ahogyan van, hiszen 3 év fejlesztés után sikerrel zárhatják
le…reméljük nem örökre.

A Gamelab csapata több projekten is dolgozik, ebből van egy nagyon titkos amiből láthattam pár képet és azonnal fan módba kapcsoltam, és őszintén modhatom, nem mindennapi programmal fognak előállni a készítők. A technika, amit használnak nagyon ritka, cserébe eszeveszett módon idő igényes és pepecselős, szóval nem sok alvást jósolok a csapatnak.
Szívvel és lélekkel készítik játékaikat, ami meg is látszik. István és Peti el is mondták, olyan játékokat szeretnének kiadni a kezeik közül amelyek megvannak telve élettel. Lehet ez kicsiny mobiljáték, vagy valami nagyobb izgalmasabb projekt a jövőben, ők arra törekednek, hogy ne csak szórakoztassanak, hanem értéket adjanak, ezt pedig igazán becsülni tudom bennük.
Filozófiájukat alátámasztják olyan kezdeményezések, mint például az autista gyermekeknek és családoknak készülő program, melyek segítik hétköznapjaikat.
“A célunk, hogy legyen egy olyan HUB a régiónkban (CEE), ahol segítünk/támogatunk mindenkit, aki nagyszerű, szórakoztató, fejlesztő és társadalmilag hasznos játékokat szeretne létrehozni.”Kapcsolódó cikkek

Játékajánló - Die Hard nem csak a mozikban [képek+videó]
Yippee-ki-yay! Üdvözlünk Oroszországban! Készen állsz arra, hogy terroristák, elit osztagok és fehérgalléros maffiózók ellen harcolj?
Megöli az iPhone akksiját az iOS 6.1
Az Apple nem tesztelte le teljesen az operációs rendszer frissítését?