powered by www.bluechip.hu

Tomb Raider

Gyönyörű grafika, élvezetes játékmenet, de nincs meg benne a Tom Raider varázs

by Blake Dashed
2013. March 10. 05:34
A Tomb Raider-sorozat legendás első részének megjelenése még a kilencvenes évek közepére datálható, amikor a maihoz képest egészen más trendek uralták a játékipart, de a megszokások, valamint a biztos bevételek már akkor is képesek voltak rabul ejteni a stúdiók többségét.
A franchise megálmodójának tekinthető Core Design fejlesztőcsapata éppen ezért úgy határozott, hogy utat mutat a megfáradt és gyáva pályatársaknak, így az aktuális divat megreformálása mellett döntöttek. A minden korábbinál emberibb női főszereplővel, valamint a szüntelen akciók helyett az ügyességi elemekre kiélezett játékmenettel sikerült is maradandót alkotniuk, majd a sikert minimális újításokkal ugyan, de éveken át megismételniük. 

Habár egyértelmű előjelek utaltak rá, de a Core Design mégsem hallgatott a rajongókra, amikor azok radikális változásokat követeltek, így az Angel of Darkness alcímmel ellátott ötödik Tomb Raider-játékkal ki is fulladt a cím, valamint maguk a fejlesztők is. Mivel azonban egy elég jól csengő névről volt szó, az Eidos Interactive úgy határozott, hogy nem hagyja veszni Lara Croft kalandjait, így a Crystal Dynamics lett a sorozat új felelőse, ami a lehető legjobb döntés volt a kiadó részről



A Legacy of Kainnel már bizonyított stúdiónak ugyanis sikerült ismét felvirágoztatnia a játékot, és három nagyszerű epizódot is készítettek hozzá, a csapat azonban nem szeretett volna a Core Design hibájába esni, így a nagyszerűen sikerült Tomb Raider: Underworld után egy kicsit pihenni küldték a régésznőt, hogy 2013-ban egy alapjaitól megreformált, alcím és számozás nélküli új rész keretein belül térhessen vissza.

De vajon sikerült nekik?



A Tomb Raider története meglepő módon nem egy folytatás, de nem is a korábbi epizódok által kitaposott ösvényen halad tovább, sokkal inkább egyfajta előzményt mesél el számunkra, méghozzá egy fiatal, ezáltal még kissé esetlen Lara Crofttal a középpontban. Habár a kampány elején minden a megszokásoknak megfelelően alakul, hősnőnk és kis kutatóexpedíciója az Endurance fedélzetén ugyanis arra készülnek, hogy megtalálják Yamatai szigetének elveszett királyságát, azonban céljuk elérése előtt egy óriási viharba keverednek, aminek köszönhetően a tengerjáró el is süllyed, Larát pedig néhány társával együtt az említett földrészen veti partra a víz.  Természetesen amíg Lara küzd az életéért, nagyszerű betekintést nyújt nekünk minden átvezető videó arról, hogy Lara milyen túlélési ösztönökkel van felvértezve.



A sorozat klasszikus rajongóit azonban itt éri majd az első meglepetés, ahelyett ugyanis, hogy rögtön elkezdenénk kincsek és titkos bejáratok után kutakodni, netán megközelíthetetlennek vélt helyszínekre eljutni, az elsődleges célunk a túlélés lesz, a sziget ugyanis nem csak misztikus titkokat, de egy ismeretlen és agresszív katonai rezsimet is rejt, akik nem látják szívesen a látogatókat. 

Azonban nem csak ezen a téren fog majd minket meglepetés érni a mellékküldetésekkel is gazdagon felvértezett kampány végigjátszása során, a hagyományos fejtörők megtartása mellett ugyanis az alkotók a mai divatnak megfelelően egy kissé erőltetett fejlődési rendszert is megvalósítottak a játékban. Ennek köszönhetően a gyorsutazási pontokként is szolgáló tábortüzeknél lehetőségünk lesz feltornázni Lara képességeit, de akár a fegyvereit is megerősíthetjük, ha összegyűjtöttük a pályákon megtalálható alkatrészeket, amelyek mellett ereklyéket, feljegyzéseket és egyéb érdekességeket is összeszedhetünk majd. 

Mint régi TR rajongó még az első játékokkal kezdtem. Ez egy teljesen más vonal, de fogjuk fel úgy mint egy bevezetőt. Hiányzik belőle a TR varázs, ami a sajátossága volt az összes résznek. A grafika valóban szép és kidolgozott. De izgatottan várom a folytatást, mert, ha az már a régi TR sorozatot karolja fel egy új köntösben, akkor bizony nem lesz okunk panaszra. A játékban főként az állatok mozgása és harci képességei tesztenek a rajongóknak. Ezen a területen olyan mint ha  Far Cry szigetein bujkálnánk.  Íme a játék gépigénye, ami mai szemmel nézve, nagyon impozáns lett, hiszen a régebbi videokártyákkal is kiválóan fut a játék. Érdemes frissíteni a DirectX-et és a videokártya driverét a játék elkezdése előtt.

Rendszerkövetelmények: 
Minimum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+ processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8600 GT vagy ATI Radeon HD 2600 XT grafikus kártya, 12 GB szabad hely a merevlemezen

Ajánlott: Intel Core i5-750s Quad 2,4 GHz-es vagy AMD Phenom II X2 565 processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 480 vagy ATI Radeon HD 4870 grafikus kártya, 12 GB szabad hely a merevlemezen

Ha most vásároltok különböző ATI videokártyákat, akkor ajándékba kapjátok meg a Tomb Raider-t vagy más általatok választott játékot. Részletek ezen a linken.

A játékszoftvert a Bluechip biztosította számomra.