powered by www.bluechip.hu

Diablo 3 Visszatekintés

A Diablo 3 május 15 -én ünnepelte 1 éves szülinapját. Most nézzünk egy kis visszatekintést, hogy mi is történt ez idő alatt.

by Morzan
2013. May 19. 13:46
A következőkben egy kisebb összefoglalót találtok a Diablo III főbb történéseiről, az elmúlt egy évben.

Diablo 3: Visszatekintés

Egy év telt el azóta, hogy kijött a várva várt Diablo 3. Ezúton is gratulálunk a Blizzardnak a folyamatos játéktámogatásért, a fejlesztésekért, folyamatos javításokért. Gyanítom, hogy ezekkel az érzésekkel vagyunk még pár millióan így. Ugyanakkor örülünk azoknak az új tartalmaknak is amikkel szolgált nekünk a fejlesztő az első naptól kezdve.

Ebből az okból kifolyólag, ünnepeljünk azzal is, hogy egy visszatekintést foglaltunk össze nektek. Mi is történt egy év alatt? Igaz, nehéz lenne mindent egyetlen cikkbe tömöríteni, maradjunk meg a kulcs pillanatoknál.

Tartalom

  • 2012
  • 2013
  • Főbb patch-ek
  • Mit hoz a jövő?

2012

2012 május 15

Pontosan egy évvel ezelőtt láttuk meg a polcokon a Diablo 3-at. A rajongótábor külömböző érzelmekkel fogadta. Volt aki pozitívan, volt, aki egyáltalán nem, a lényeg, hogy senkit sem hagyott hidegen. A kezdet nehéz volt, amikor az első órákban játékosok milliói akartak minél hamarabb bejutni a “Sanctuary” világába. Ez a rohanás aztán normalizálódott, és végül minden elindult a maga kerékvágásában.

2012 május 19: Az Inferno kitakarítva.

Alig telt el négy nap az indulástól és Sygodoaden végigrohant a játékon, legyőzve a főgonoszt Inferno nehézségen, szorosan a nyakában loholt a Method csapat “bandája” , másodikként célba érve.

2012 május 24: A Diablo 3 lesz a legjobban eladott PC játék.

Megtisztelő címet szerzett a Diablo 3 magának, miután a világ leggyorsabban és legnagyobb növekedéssel eladott PC játéka lett. Ezt a mai napig tartja.

2012 június 15: A Valós Aukciós Ház (RMAH) elindul.

Nagy fába vágta a fejszéjét a Blizzard ezzel. A játék kapott egy különleges és ritka lehetőséget, ahol játékosok kereskedhettek valós pénznemért. Megteremtettek ezzel egy azóta is dinamikusan változó mikrogazdaságot.

2012 június 19: Inferno Hardcore kitakarítva.

Alig egy hónappal a kezdés után Kipparian és Krippi voltak az elsők, akik végigverték a játékot Inferno nehézségen a Hardcore karaktereikkel.

2012 július 19: Üzenet Mike Morhaime-től

A Blizzard Entertainment vezetője, Mike Morhaime, küldött a közösségnek egy hosszas üzenetet, melyben a játék gyermekbetegségeiről, instabilitásának okairól, a jövőről, és a patch-ekről beszélt.

2012 augusztus 3: Tíz millió eladott példány.

A második negyedéves jelentések alapján a Blizzard több mint tíz millió példányt adott el a játékból. Alig négy hónap!

2012 augusztus 6: Karakter profilok elérhetők.

Elérkezett a várva várt pillanat. A játékosok végre megmutathatták karaktereiket társaiknak, másoknak és a közösségnek. A karakter profil nagyon hasonlított a WoW Armory profiljára.

2012 augusztus 20: Paragon!

A Paragon rendszert az 1.0.4-es patch hozta magával. Célja a dedikált játékosok továbblendítése volt. Azoknak, akik már rég végigverték, és még szerettek volna kihívást. A Paragon szintek jutalma a Gold Find és a Magic Find valamint megnövelt alapok (statok) és a kozmetikázott portréképek.

2012 augusztus 23: Üzenet Jay-től.

Emlékezetes nap mindazoknak, akik követték a Diablo híreket. Jay Wilson játéktervező és rendező keményen beszélt a játék eredeti alkotóiról és a Diablo világ megálmodójáról, David Brevik-ről. Később írt egy hosszas bocsánatkérést. Ugyanitt szó volt a Monster Power bevezetéséről, és az Aukciós Ház problémáiról.

2012 szeptember 6: Az első Paragon 100.

Alig két héttel a Paragon bevezetése után Alkaizer volt az első játékos a világon, aki elérte ennek maximális szintjét. Napvilágot látott az “Alkaizer run”, amelyet ő tökéletesített, fejlesztett, a paragon szint minél optimálisabb növelésére.

2012 október 13: Az első Hardcore Paragon 100.

Egy hónappal Alkaizer teljesítménye után megérkezett a Diablo világába az első Hardcore Paragon 100-as karakter Azimuth személyében, aki egy Wizard Mage. Napokkal vezette a sereghajtókat, esélyt sem adva nekik.

2012 október 14: Monster Power, Infernal Machine és a Hellfire Ring.

Ezeket a szépségeket az 1.0.5-ös patch-nek köszönhetjük. Legfontosabb tudnivalók:

  • Monster Power egy a játékba bevezetett opció, amellyel a játékos a szörnyek erejét növelheti, nehezítve ezzel a játékélményt, ugyanakkor a Magic Find és a Gold Find is növekszik.
  • Az Infernal Machine amint az a neve is mondja egy pokoli gépezet, melyet bizonyos nehezen megszerzett kincsekből rakhatunk össze, megnyitva ezzel három másik világ kapiut. Mindezekben a világokban találhatjuk a Hellfire Ring hozzávalóit és finom “Über-Bossokat”.
  • A Hellfire Ring-nek két fix statja van, ezek közül egyiket a játékos választja, valamint 35% Bonus Experience. A többi négy véletlenszerűen adódik, valamint az esély arra, hogy egy böszme nagy tűzgolyót lőjjünk ki magunkból.

2012 november 20: Diablo elhalt MP 10 szinten.

A cím csalóka, azt elfelejtettem szándékosan megemlíteni, hogy aki megölte anyaszült MEZTELEN volt. Athene volt ez a kissé perverz delikvens, akit ismerhetünk youtube-ról és egyéb játékos összeröffenésekről. A teljes csata két és fél órája rögzítve van youtube-on.

2013

2013 január 12: Bejelentik a Brawling-ot.

Rövid távú PvP megoldásként megjelent a duellel majdnem egyenértékű Brawl funkció.

2013 január 17: Jay Wilson kilép.

Nem sokkal a David Brevik esemény után, a játékrendező Jay Wilson bejelentette, hogy nem lesz többé tagja a Diablo 3 csapatának. Ehelyett egy másik projektben lesz rá szükség, amit a Blizzard nagyon ügyesen titokban tart. Öt év munkájától kellett megváljon. Az új rendező személyének kiléte még várat magára.

2013 február 8: Tizenkét millió eladott példány.

December végéig a Blizzard már 12 millió példányt adott el a játékból. A számok arra mutattak, hogy a játék nagyon jól szerepel a piacon hónapokkal a kiadás után is.

2013 február 21: PS3 és a Diablo.

A konzol játékosok nagy napja volt ez, mikor is bejelentették a D3 megjelenését a PlayStation 3 és 4-re. Kis ízelítő, hogyan is fog kinézni konzolon a játékmenet:

  • Nem lesz Aukciós Ház.
  • A játék játszható internet kapcsolat nélkül (offline módban)
  • A boss csatákat átszabták, kissé konzolos érzést kölcsönözve nekik.
  • Egyszerre négy játékos játszhat egy megosztott képernyőn.
  • A teljes játékosfelületet (U.I.) átszabták.
  • Egy speciális “Infernal Helm” sisakot kapnak akik előrendelik a játékot.

2013 március 5: A Blog!

Az “Itemization Blog”-ot már rengetegen várták. Travis DAy megmutatta a közösségnek, hogy fejlesztés folyik a színfalak mögött nap mind nap, viszont még nincs időhöz kötve ezeknek a kiadása.

Szó került ugyanakkor arról, hogy a “Rare” újra “Rare” lesz, a jövőben kisebb eséllyel esnek majd a cuccok, de azoknak a minősége sokkal jobb lesz. Ezt már nagyon vártuk, hiszen szinte elvette a kedvünk az Elite gyilkolástól, mkor a föld megtelt sárga fénnyel. Most már újra lett hangulata a ritka szerzeményeknek.

Végül felhozták a notórius Aukciós Házat is, azzal a céllal, hogy a fejlesztők elhatárolják maguk tőle. Felmerült pár ötlet, hogyan lehetne orvosolni a Ház hibáit, vagy mit lehet tenni vele, de már kinyitották a pandora szelencéjét, és haladni kell a közösség által diktált gazdasági helyzettel.

2013 március 7: Többjátékos fejlesztések és “népesség”.

Az 1.0.8-as patch-ben végre polírozták a szörnyek népességét külömböző zónákban, amellyel előrelendítették a csapatjáték élményét is.

2013 március 28: Jay Wilson: “Az aukciós ház igencsak fájdalmas a játéknak és egy millió napi Diablo 3 játékosnak.”

Egy GDC bemutatóban Jay Wilson ex-játékrendező elmondta, hogy az Aukciós Ház igencsak “fájt” a játéknak. Meglepő módon a Gold AH okozta a legtöbb kárt. Ennél többet nem tudtunk meg sajnos, de azt mi mint játékosok is éreztük, hogy Uganda szintű inflációhoz vezetett, ahol egy szelet kenyér már tízmilliókba kerül.

A dolgok jobbik oldalán a számok azért azt mutatták, hogy havi egymillió egyedi játékos van, és ezzel együtt a havi szám 3 millióra ugrik.

2013 május 11: Az “aranyláz”

Erről már mindenki hallott, volt aki érintett volt benne, volt, aki nem, de megint csak az Aukciós Háznál kötöttünk ki. A játékban megjelent egy hiba, mellyel tömérdek aranyhoz lehetett jutni pár kattintással. Természetesen a hibát orvosolták, és viszonylagos eleganciával kezelték a helyzetet. John Hight játékproducer elmondta a sajtónak, hogy milyen lépéseket tettek a hiba kijavításáért, és milyen szzankciók várhatók azoknak, akik szándékosan ki is használták azt.

Főbb Patch-ek:

  • 2012 június 19: Patch 1.0.3
  • 2012 augusztus 21: Patch 1.0.4
  • 2012 október 17: Patch 1.0.5
  • 2013 február 12: Patch 1.0.7
  • 2013 május 7: Patch 1.0.8

Mit hoz a jövő?

Habár nem tudjuk hány bőrt húztak le a Diablóról a fejlesztők, és még hány réteg lehet rajta, pár elkövetkező változásra és bővítésre azért kaptunk utalást.

Legendary Dyes (Legendás Festékek)

Várható, hogy bevezetnek festékeket, amelyekkel a szeretett karakterünk még egyedibb lehet, és még kiugróbb a “tömegből”, ez sajnos nagyon munkaigényes a tervező csapat részéről, meglátjuk mivel rukkolnak elő.

A cuccok változásai

Talán ez lenne a legvitatottabb és legjobban várt változás a játéktól. Jelenleg a felszerelések, fegyverek rendszere mondhatni kissé kusza, és néha nagyon nem átlátható, ugyanakkor megjelenik a “best in slot” azaz a legjobb mi adható. Erre Travis Day már válaszolt is, hogy dolgoznak rajta és számítsunk rá, hogy átszabják ezt is, azomban azt már nem nyilatkozta, hogy mikor.

Átszabni a karaktered

Annak ellenére, hogy ez egy nem mindennapos téma a közösségben, a fejlesztőknek mégis tetszik az ötlet, hogy egyedivé varázsoljuk karakterünk felszerelését. Blizzard hivatalosan is kijelentette, hogy ennek a lehetősége már fejlesztés alatt áll.

Diablo Hungary