powered by www.bluechip.hu

Styx: Shards of Darkness

Hogy betűzöd azt, hogy megmurdált a goblinom?

by Sommendáré
2017. April 05. 11:30
Címkék: pc, styx, játékszoftver
Kedvenc goblinunk – Styx – továbbra is nyomorúságos és mocskos életet él. Függősége semmit sem javult és még mindig szedi az amber nevezetű szert, aminek különleges képességeit köszönheti, nem mellékesen a C.A.R.N.A.G.E – egyfajta goblin irtó szakszervezet– is vadászik a fajtájára, így kénytelen a legsötétebb helyeken bujkálni.

styx shards of darkness banner

A Styx első részével sajnos nem volt alkalmam játszani, valahogy soha nem került közelembe a játék – és vica versa – pedig a stealth gameket kifejezetten szeretem. Mondhatni, mániákusan próbálok mindent ki lockolni, bezsebelni a jutalmakat és totál spectre módban megcsinálni minden pályát, ha lehet, akkor anélkül, hogy bárkit is megölnék. A Styx: Shards of Darkness tökéletes azoknak, akik kihívást keresnek, csak egy valamire figyeljenek oda, a történetet és úgy egyáltalán a játékmeneten kívül történő eseményeket ignorálják saját épelméjűségük érdekében.

styx shards of darkness stealth gameplay

A játék előnyei egyértelműen magában a játékmenetben vannak. Styx képességei és azok széles spektrum használata nem csak kihívást, de változatosságot is kínál a játékos számára.

A feladatokat sokféleképpen oldhatjuk meg, és ez a sokszínűség az egyik nagy erénye a játéknak. Nem fogja túlzottan a játékos kezét, de nem is engedi el teljesen. Ha valaki használja az eszét, nem próbál meg végigszaladni egy pályán akkor nem csak az élvezeti faktor nő, de a kapott jutalom pontokat felhasználhatjuk Styx fejlesztésére. 

A szokásos fegyvertáron kívül – homok, különböző nyilak, savas köpet stb – öt képesség fa áll rendelkezésünkre, hogy tovább erősítsük zöldbőrű barátunkat. A játék nem kötelez arra, hogy használjuk a skill fákon található képességeket, ha valaki kifejezetten szereti a nehéz játékmenetet, az végigviheti mindezek nélkül is, vagy szimplán válassza ki a legnehezebb fokozatot a játék elején. Igazából ezek a képességek is csak akkor érdemesek a használatra, ha valakinek van hozzá türelme és esze. Különben feleslegesen költögeti az ember a pontokat, és még ezekkel is csak egy egyszerű goblin bőrében vagyunk… ami azt jelenti, hogy a nyílt harc egyenlő a halállal. Nem túlzok, ha azt mondom, Styx annyira életképes szemtől szembeni kardpárbajban, mint hal a Góbi sivatagban. Érdemes tervezni, felderíteni az adott területet, és ha feloldottuk őket, akkor megfelelően használni a képességeinket.

styx shards of darkness stealth gameplay

styx shards of darkness stealth gameplay
 
A látvány és a grafika nem eget rengető, de igazából a hangulatot tökéletesen megtámogatja az engine és nekem nem is kellett több. Mivel nagyrészt sötétben kószálunk, pont nem tudott érdekelni, mennyire szép vagy nem szép a grafka. Viszont tetszik a játék világa, az elfek és sötét elfek igazi rohadékokként vannak ábrázolva és ez nagyon tetszik. A Styx hangulata nagyon jó, viszont itt kezdődnek lassan a bajok.

styx shards of darkness stealth gameplay

Ugyan a látvány nem rossz de a játék fizikája időnként teljesen kifordul önmagából, ami nem csak szimplán zavaró, de egy küldetést simán tönkrevághat. Ilyen például a mindentől ide-oda repülő székek armadája. Éppen csak a közelébe mentem és úgy pattant el a földtől egy szék, egyenesen a szemközti falra, mintha legalábbis gumiból lett volna. Ugyan ezek a problémák ritkán fordulnak elő, de ha a legrosszabb pillanatban történik, akkor nagyon morcos kedvemben nyomok egy alt+f4-et, mert valószínűleg rég nem mentettem.

styx shards of darkness stealth gameplay

styx shards of darkness stealth gameplay

Az élvezeti faktoron ezek a gondok csak ritkán ejtenek csorbát, a nagyobb probléma az, hogy a játék története, világa és karakterei nem konzisztensek. Olyan mértékű logikátlan marhaságok vannak benne, hogy néha csak néztem ki a fejemből, hogy most mi is történik.

Styx karaktere kicsit olyan, mint Deadpool – bár nála jóval lightosabb, és kevésbé menő, de jó próbálkozás –mivel a főhősünk ilyen jó volna, ha a köré épített világ is hasonlóan könnyed lenne, vagy szimplán nem venné magát ennyire komolyan. Ugyanis a game alapszituációja és konfliktusa nagyon komoly hangvételű, amibe Styx karaktere nem illik bele egyszerűen.

A többi karakterhasonló problémákkal küzd, így sajnos széthullik a játék felépített világa.
Styx negyedik fal döntögetései és amúgy időnként vicces beszólásai nem rosszak, csak néha indokolatlanok és elcsépeltek, de van egy két jó poén azért. Viszont ez a személyiség akkor lenne teljes, ha a környezete is hasonlóan idomulna hozzá, mint ahogyan ő teszi velük.

A Styx: Shards of Darkness játékmenetét tekintve nagyon szórakoztató, csak lehetőleg senki ne figyeljen oda a sztorira. Kár érte, sokkal jobb is lehetett volna, és a narratíva meg a történet hibái már nem a büdzsén múltak szerintem.