powered by www.bluechip.hu

Gran Turismo Sport – PS4 teszt

Jogosítvány nélkül is élvezhető

by Sommendáré
2017. December 04. 18:45
Címkék: sport, ps4
A Sony úgy tűnik kifogyott a számokból és a Gran Turismo 7 név helyett, inkább a Sport mellett döntöttek a marketingesek… Végső soron mindegy, hogy lónak vagy paripának hívjuk, az a lényeg, hogy tud vágtatni, és átugorja az akadályokat. A Gran Turismo pedig még mindig az egyik legjobb játékos a saját kategóriájában.


Nos, igazából semmi különlegeset nem takar a Sport megnevezés, csupán egy új széria első darabját jelenti. Mivel itt nincsen konkrét sztori, amit félbevág a számozás elhagyása, csupán annyit jelent az egész, hogy a játék más irányt akar venni elődeihez képest.

Kétszázhúsz felettt

Az utolsó rész – Gran Turismo 6 – négy évvel ezelőtt jelent meg, és ez kellemes fejlesztési időnek tűnik. Nem csoda, ha a rajongók elég magas elvárásokkal várakoztak a Sport megjelenésére. Jobb grafikát, több választható autócsodát, pályákat és egyéb beállítási lehetőségeket akartak látni ebben a részben. Ha jól tudom, a sorozat így is bukdácsol az utóbbi két rész óta, így valóban ideje volt lett volna nagyot villantani.

gt sport

gt sport

PS4-re ez az első GT játék, így mindenképpen jó benyomást kell keltenie a rajongókban és persze az újoncokban is. Úgy érzem ez utóbbi mindenképpen sikerült. Olyan részletes és viszonylag élvezhető oktató részt sikerült készíteni, ami miatt kedvet kaptam a játékhoz. Három nagy szinten belül több pályát kell teljesítenünk. Mindegyiknél van egy teljesítendő feladat, amik kezdetben elég egyszerűek. Három féle értékelést kaphatunk, teljesítményünktől függően, bronz, ezüst és arany. Probléma és veszteség nélkül újra próbálkozhatunk ezekkel a pályákkal, sőt, minél jobb értékelést kapunk annál több a jutalom. Ha még csak ezért megérné, de minden nagyobb szint után egy véletlenszerűen sorsolt kocsit is kapunk a garázsunkba. Megtanuljuk a mechanikát, a versenytípusokat és megismerhetünk rengeteg pályát. Aki olyan újonc, mint én annak mindenképpen ajánlanám végigcsinálni az oktató programot.

Mivel a menü viszonylag átlátható könnyen el tudjuk navigálni magunkat mindenfelé. Nekem, mint újoncnak újdonság volt a Brand Central, ahol a játékban megjelenő autómárkákról szerezhetünk több információt, de vásárolhatunk is kocsikat. Itt koppanunk először a földre igazán, és nem csak a rajongók.  Meglepően kevés autóból válogathatunk, ami visszaveti picinkét az élvezeti faktort. A korábbi részekben jóval több járgány volt a választékban most pedig olyannyira új irányt vett a Sport-al a Polyphony, hogy visszatértek az első részben fellelhető kocsi mennyiségig.

gt sport

gt sport

Meglepően hosszú ideig lekötött a játék, és gondolom a legtöbb újonccal így lesz, viszont a gyakorlottabb playerek nagy része hamar észre fogja venni, hogy nincs elég kraft a kampányban. A gyakorló módot meg nekik maximum akkor kell megcsinálni, ha kicsit gyakorolni akarnak és megszerezni a jutalmakat.

A single player mód legizgalmasabb része a nyolc részből álló kampány, ahol változatos kihívások elé állít minket a játék. Ezek kellőképpen változatosak mindenki számára, de ismételten az a gond, hogy a már bejáratott játékosok ezeket könnyebben fogják teljesíteni, mint a bénázó kezdők.

Nincsenek igazán nagy újdonságok a kihívások között, szerintem mindenki el tudja képzelni, hogy egy autóversenyzős játékban milyen jellegű feladatokkal találkozhatunk. Az Arcade mód tartalmazza az osztott képernyős lehetőséget, állíthatunk kedvünkre pályát, időlimitet, kocsit mindent, amit akarunk.

gt sport

gt sport

gt sport

Hagyd a single-t

A GT Sport igazi erőssége úgy látszik az online mód lesz mindenki számára. Legyen kicsi vagy nagy, kezdő vagy profi játékos kormánnyal. A fejlesztők ugyanis olyasmit értek el, ami sokban fogja segíteni a fair versenyzést, egyezményt kötöttek a Nemzetközi Automobil Szövetséggel – FIA -.

Nagyon fontos, hogy egészen addig nem is játszhatunk, online amíg nem néztük meg a fairplay-ről szóló videót. Ezt hamar megtaláljuk a menüben, és érdemes végignézni.

Amint ezzel megvagyunk, mehetünk és kereshetünk magunknak játékot. Nem kell szervereket keresgélni, a játék össze fog dobni velünk hasonló szinten lévő játékosokkal. De ami számomra a legszimpatikusabb, hogy az autók egyéni beállításai egy szintre ugranak. Így nem az nyer akinek erősebb a motorja, vagy bizonyos pályákon nagy előnyt jelentene, hogy jobban kanyarodik, hanem az aki ügyesebb, jobban tud játszani a fék/gáz engedéssel stb. Tudni kell, én teljesen tök vagyok az ilyenekhez, a hátrafelé parkoláson kívül csak a kanyarodás megy még jól (in real life).

Nem fog minket agyonvágni a játék, ha kicsit megnyomtuk az előttünk vagy mellettünk haladót, de aki konzisztensen erőszakoskodik az büntit kap – megjegyzem nagyon helyesen - . Így valóban jónak néz ki egyelőre az online játéktér, de úgy érzem, ezen a téren még rengeteg frissítést fogunk kapni, aminek nagyon örülök.

gt sport

gt sport

A GT Sport nem szimulátor. Azért érzem fontosnak ezt megjegyezni, mert ne várjunk el tőle olyan mélységet, mint amit egy szimulátor ad. A saját racing game szintjén viszont továbbra is az egyik legjobb – azért próbáltam már egy két autós játékot életemben – szóval ezen a téren nem okoz csalódást a játék. Nem fogja túlzottan a játékosok kezét, rengeteg ki/bekapcsolható automatizált lehetőség van, ilyen nekem eleinte a váltás volt, majd szépen meg tanultam használni. Mindenki a saját képességeihez mérten tud játszani és fejlődni.

Aki pedig szeretne tényleg hosszabb időt eltölteni a játékkal annak érdemes lesz mélyebbre ásnia magát az egyéni beállításoknál. Eleinte észre sem vettem, hogy a játék figyelmeztet, ha fékeznem kell. Bizonyos kanyaroknál ez elengedhetetlen, de akinek van, némi autós tapasztalata az ráfog érezni. Na, nekem ez nem jött össze. Nem tudom eldönteni, jó-e vagy sem, hogy csak egy kis piros szöveg jelzi a fékezést… egyfelől jó, mert jobban az ösztöneidre vagy hagyatkozva, amelyek sokszor pontosabbak, mint a gép, másfelől a kezdők így kicsit el lehetnek veszve.

gt sport

gt sport

gt sport 
Meg kell, hogy mondjam, annak ellenére, hogy nem bántam szűkmarkúan a savazással, engem mégiscsak lenyűgözött ez a játék. Ebben a játékban, nem egy újabb dülöngélő utas vagyok a villamoson, itt az én kezemben van a kontroller. Gyorsítok, lassítok, éles kanyarokat veszek be, és élvezem, ahogy a bőgnek a motorok körülöttem.

Ez a játék nem csak a kihívásokról szól: egy érzést ad át embernek. Egy olyan világba csöppenünk bele, ahol nem lelketlen robotdodzsemekkel utaznak az emberek, hanem sportos izomautókon: Minden apró mozdulat számít, minden kanyarban oda kell figyelni, különben az árokban köt ki az ember. Próbáljátok ki. :)

EZEK IS ÉRDEKESEK LEHETNEK SZÁMODRA

  • Platform PlayStation 4
  • Típus Szimulátor
  • Platform PlayStation 4
  • Típus Sport
  • Platform PlayStation 4
  • Típus Szimulátor
  • Csatlakozó Bluetooth, HDMI, RJ-45 LAN, USB 3.1 Gen1 (3.0), Wi-Fi (WLAN)
  • Merevlemez kapacitás 1000 GB
21 120 Ft
Nettó: 16 630 Ft
21 250 Ft
Nettó: 16 732 Ft
34 100 Ft
Nettó: 26 850 Ft
116 980 Ft
Nettó: 92 110 Ft
  • Csatlakozó HDMI, RJ-45 LAN, USB 3.1 Gen1 (3.0), Wi-Fi (WLAN)
  • Merevlemez kapacitás 1000 GB
  • Csatlakozó HDMI, RJ-45 LAN, S/PDIF (optikai), USB 3.1 Gen1 (3.0)
  • Merevlemez kapacitás 1000 GB
117 000 Ft
Nettó: 92 126 Ft
126 760 Ft
Nettó: 99 811 Ft
146 190 Ft
Nettó: 115 110 Ft
comments powered by Disqus