powered by www.bluechip.hu

Használják, de nem értik a Facebookot

Mint kiderült, sokan tényleg nem tudják, hogy mire való, mire használható a Facebook

by Blake Dashed
2014. May 09. 07:49
Nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségimarketing-cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook (Fb) a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.
A Facebook közösségi oldalnak 4,8 millió magyar felhasználója van, 2,5 millió közülük naponta aktív. Óriási tömegeket lehet megszólítani, míg a hirdetési költségek csak a töredékét teszik ki a nyomtatott sajtóban, a televíziós csatornákon vagy akár a Google oldalán közzétett reklámnak. A lehetőségek nagyok, de nem minden hirdető elégedett, mert a rosszul elvégzett munka itt sem vezet eredményre.

Joanelli Tamás a csütörtöki sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy nem minden cégnek ajánlott a közösségi média használata. Lehet, hogy a szolgáltatás vagy a termék, amelyet a cég ajánl, nem vonz széles tömegeket, vagy maga a cég értelmezi félre az Fb lényegét, azzal, hogy egyirányú kommunikációs csatornát akar, miközben a közösségi oldal az interaktivitásra épül.

Gondot okozhat a hibásan létrehozott Fb-oldal is, például ha egy céget személyként regisztrálnak. Ez egyrészt tilos, másrészt nem hatékony. Joanelli Tamás szerint több kkv-nak nincs kommunikációs stratégiája arra, ha ellátogat az Fb-re, csak a "lájkok" hajszolására koncentrál vagy - tévesen - eladói reklámfelületként tekint az oldalra.

Joanelli Tamás szerint tévhit, hogy az Fb ingyenes, valójában csak annak látszik. Egy oldal követőinek nagyjából 2-3 százaléka látja keresés nélkül, ha posztolnak valamit. A nagyobb arányú megjelenéshez komoly forgalmat generáló tartalom szükséges, vagy pedig fizetni kell az Fb-nek külön, hogy az adott bejegyzéseket gyakrabban mutassa. A széles lefedettség fontos, mert fő szabályként az elért alanyok 1 százaléka az, akiből ténylegesen vásárló is lesz.

Típushibának számít, hogy sok kkv nem ismeri az Fb hirdetési rendszerét, és türelmetlen az eredmények kivárásával. A közösségépítéshez pénz, stratégia, kitartás, kreativitás és idő kell, de az első eredmények így is csak legkorábban 6-12 hónap alatt mutatkoznak meg.

A Be Social ügyvezetője szerint kelet-európai sajátosság, hogy Nyugat-Európához és Amerikához képest az Fb mellett más közösségi oldalak (Twitter, Google+, Instagram) még nem igazán népszerűek, ezért az Fb-nak itthon központi szerepe van a közösségi kommunikációban. A Fb használata azonban kifizetődő lehet, mert olcsó, mérhetők az eredmények, és felkészülés mellett megítélése szerint nagyon jól megtérülnek a hirdetési befektetések.

via MTI